Facebook (ფეისბუქი) არის ამერიკული ონლაინ სოციალური მედია და სოციალური ქსელის სერვისი, რომელიც ფუნქციონირებს კომპანია Facebook, Inc–ის მიერ, რომელიც დააფუძნა მარკ ცუკერბერგმა, ჰარვარდის კოლეჯის სტუდენტებთან ერთად. Feisbuqi ხელმისაწვდომია 111 ენაზე, მსოფლიოს ქვეყნებში, გარდა იმ ქვეყნებისა, სადაც Facebook (feisbuqi) და მსგავსი სოციალური ქსელის საიტები დაბლოკილია.
ამასთან, Facebook (ფეისბუქი) ხელმისაწვდომია ყველგან, სადაც ინტერნეტია, სხვადასხვა მოწყობილობების ინტერნეტთან დაკავშირებით, მაგალითად, როგორიცაა პერსონალური კომპიუტერები, ლეპტოპები, ტაბლეტები და სმარტფონები.
ფეისბუქის მომხმარებლები უნდა დარეგისტრირდნენ სოციალური ქსელის გამოყენებამდე და შექმნან პერსონალური პროფილი (რომელიც პერსონალურ ინფორმაციას ასახავს), რათა შეძლონ ურთიერთობა სხვა მომხმარებლებთან, რომელთა ვინდოუსის გადაყენება საშუალებითაც მათ შეუძლიათ მეგობრების დამატება. გარდა ამისა, Facebook მომხმარებლები შეიძლება შეუერთდნენ მომხმარებელთა ჯგუფებს, რომლებიც ემყარება სამუშაო ადგილს, კოლეჯს ან სკოლას.
მომხმარებლებს შეუძლიათ სტატუსის განახლების ან სხვა შინაარსის გამოქვეყნება და ერთმანეთთან გაგზავნა/გაზიარება. ფეისბუქის მომხმარებლებს შეუძლიათ გამოაქვეყნონ ტექსტი, ფოტოები, ვიდეოები და მულტიმედია, რომელსაც გაუზიარებს სხვა მომხმარებლებს, რომლებიც ე.წ. Friend List – "მეგობების სიაში" ჰყავს დამატებული. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, Facebook (feisbuqi)-ის მომხმარებლებს შეუძლიათ მიიღონ პირადი შეტყობინებები და სიახლეები, ასევე იხილონ თავიანთი Facebook– ის მეგობრების საქმიანობის შესახებ.
Facebook-ს აქვს კონფიდენციალურობის განსხვავებული პარამეტრები, რომლის ნებისმიერ დროს დაყენება შესაძლებელია; ამ პარამეტრების მეშვეობით მომხმარებელს შეუძლია მონიშნოს ნებისმიერი მკითხველი/მეგობარი, რის შედეგადაც მონიშნული ადამიანი ვეღარ იხილავს ამ მომხმარებლის პირად გვერდზე გამოქყვეყნებულ პოსტებს, მანამ სანამ, თავად ეს მომხმარებელი არ დართავს ნებას.
აღსანიშნავია, რომ Facebook ხშირად ინტერნეტ ბრაუზერებში იძებნება როგორც facebook, feisbuqi, faceebok, face, ფეისბუქი, ფაცე)
Facebook (feisbuqi) მომხმარებლებს ასევე შეუძლიათ ისარგებლონ კომპანიის სხვაdasxva აპლიკაციების ფართო არჩევანითაც, მათ შორის სოციალური თამაშებითა და სხვადასხვა სერვისების ჩათვლით, როგორიცაა Instagram– ის ფოტო-გაზიარების პროგრამა.
მომხმარებლებს შეუძლიათ გამოიყენონ სხვადასხვა ჩაშენებული აპლიკაციები, შეუერთდნენ საერთო ინტერესების ჯგუფებს, შეიძინონ და გაყიდონ საქონელი ან/და მომსახურების Facebook Marketplace სერვისი გამოიყენონ.
ბოლო თვეების მონაცემებით, ირკვევა, რომ 3.14 მილიარდი საბავშვო ტორტები ადამიანი იყენებდა ფეისბუქის კომპანიის მინიმუმ ერთ მთავარ პროდუქტს (Facebook ჩაშენებულ აპლიკაციას) ყოველთვიურად, როგორებიცაა: Facebook, WhatsApp, Instagram ან/და Messenger.
Facebook (ფეისბუქი) სოციალური ქსელი ასევე ხელმისაწვდომია მობილურის ვებ მომხმარებლებისთვის. მობილური აპლიკაციების სერია, დაფუძნებულია Facebook– ის თავდაპირველ მახასიათებლებზე, მაგალითად, Facebook Messenger– ს, რომელსაც უახლოეს პერიოდში 1,3 მილიარდი აქტიური მომხმარებელი ჰყავდა. Facebook- ზე დაკავშირებულ აპლიკაციების ფართო სპექტრი უზრუნველყოფს, რომ კომპანია ერთ–ერთი ყველაზე პოპულარული სოციალური ქსელი და გამომცემელი ვებ-გვერდია მსოფლიოში, როგორც მომხმარებლებლის აქტიურობით, ისე ფეისბუქის აპლიკაციის ჩამოტვირთვების რაოდენობაზე დაყრდნობითაც.
Facebook ყველაზე მასშტაბური სოციალური ქსელია, რომელსაც ყოველწლიურად დაახლოებით 2,7 მილიარდზე მეტი აქტიური მომხმარებელი ჰყავს, 2020 წლის მეორე ნახევრის მდგომარეობით, 2012 წლის მესამე ნახევარში კი აქტიური მომხმარებლების რიცხვმა ერთ მილიარდს გადააჭარბა, რამაც მას ყველაზე ფართოდ და ხშიად გამოყენებადი პირველი სოციალური ქსელის სტატუსი დაუმკვიდრა. აქტიურ მომხმარებლებში ითვლებიან ის პირები, ვინც ბოლო 30 დღის განმავლობაში შევიდნენ ფეისბუქზე.
ოფიცილური მონაცემებით, სოციალური ქსელი Facebook აცხადებს, რომ მას 2.3 მილიარდზე მეტი აქტიური მომხმარებელი ჰყავდა 2018 წლის დეკემბრის მდგომარეობით. 2010 წელს კი, ფეისბუქი ყველაზე ხშირად ჩამოტვირთვადი მობილური აპლიკაცია იყო გლობალური მასშტაბით. ამასთან, ფეისბუქი ყოველთვიურად დაახლოებით 2.50 მილიარდ აქტიურ მომხმარებელს ითვლის (ეს მონაცემი 2019 წლის 31 დეკემბრის მდგომარეობით დაფიქსირდა).
ბოლო ხანებშ აშშ – ში ფეისბუქის საშუალო მომხმარებელი დაფიქსრიდა რომ 40,5 წლის არის, ხოლო ლიბანში კი 29 წლის. აშშ-ს მომხმარებელთა დაახლოებით 10 პროცენტზე ნაკლებია 17 წლის ან უფრო ახალგაზრდა მომხმარებელი, და კიდევ უფრო ნაკლებია 65 ან უფრო მეტი ასაკის მქონე პირი, მაგრამ 65 პროცენტი 35 ან უფრო ასაკიანია.
2020 წლის მაისის მონაცემებით, Facebook (ფეისბუქი) სოციალური ქსელის გამოყენება ასაკობრივ ჯგუფებზე შემდეგნაირად აისახა:
ბოლო წლებში არსებული მონაცემების გათვალისწინებით, დრო, რომელსაც მომხმარებელი ფეისბუქზე ხარჯავს, იკლებდა და 2020 წელსაც გრძელდება ამ დროის დაეცემის პროცესი.
მომხმარებელთა შემცირების რამდენიმე მიზეზი შეიძლება დასახელდეს: